Friday, February 24, 2012

JANGAN LALAI DENGAN KEHIDUPAN DUNIA

Manusia ni, kata Allah akan hanya tersedar apabila nyawa sudah tiada di badan.Cuba bayangkan jika ditakdirkan kita sudah berada di alam sana. Selamatkah kita? Terampunkah segal dosa kita? Redha ke Allah dengan kita? Jika jawabnya tidak, bagaimana kah kita nak menghadapi hidup yang Allah janjikan kekal abadi.

Wahai diri, ingatlah jangan sampai kita menyesal disana. Bak kata pepatah sesal dulu pendapatan, sesal kemudian tidak berguna.

Wahai Allah,wahai Allah, wahai Allah janganlah engkau jadikan kami orang yang lalai. Janganlah engkau jadikan kami orang yang terlalu sibuk akan dunia yang sementara ini tetapi sibukkanlah kami dengan persiapan bertemuMu.Jadikan kami orang yang berjaya di sana nanti.

Wahai Allah, tuhan yang Maha Pengasih, lagi Maha Penyayang, jadikan kami orang yang sentiasa ingat dan bersedia untuk ke alam yang engkau janjikan, kekal abadi.Jadikan kami orang yang beruntung diakhirat nanti, jadikan kami orang yang mennghadapMu dalam engkau redha dan menrahmati kami.

Makbulkan ya Allah. Tiadalah daya dan upayaku melainkan dengan izinMu. Bantu kami ya Allah,bantu kami ya Allah, bantu kami ya Allah.Bantu kami untuk menjadi orang yang Engkau pandang dengan pandangan redha.Tutup semua aib kami ya Allah.Jemput kami dalam keadaan tiada dosa tetapi telah Engkau ampunkan semuanya.

Ameen ya Rabbi al amin

No comments:

Post a Comment