Friday, March 25, 2011

NANI-ONLINEBIZ?!?

My son asked,"Why nani_onlinebiz? not appropriate!"Gitu le soklan anak aku.Dia pelik aku gunakan alamat blog aku ni sebegitu.

So aku explain lah,"Mak harap,mak dapat berdakwah/berpesan2 ke arah kebaikan untuk bekalan akhirat,Insyallah." Bukankah ia juga merupakan busines,yang keuntungannya, mudah2an Allah berikan disana nanti...

Sabda Rasulullah SAW: ❝ Sampaikanlah pesananku walaupun satu ayat. ❞ Sesungguhnya apabila matinya seseorang anak Adam itu, hanya 3 perkara yang akan dibawanya bersama:
① Sedekah/amal jariahnya.
② Doa anak2nya yang soleh.
③ Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya kepada orang lain.

Sabda nabi s.a.w lagi :

إن اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ وَأَهْلَ السماوات وَالْأَرَضِينَ حتى النَّمْلَةَ في جُحْرِهَا وَحَتَّى الْحُوتَ لَيُصَلُّونَ على مُعَلِّمِ الناس الْخَيْرَ

Ertinya : Sesungguhnya Allah, Malaikatnya, penduduk langit dan bumi sehinggakan semut di sarangnya dan ikan di lautan akan pasti mendoakan (kebaikan) buat orang yang mengajar manusia ilmu kebaikan (Agama)" (Riwayat At-Tirimizi, 5/50 : Tirmizi : Ghorib, Albani : Sohih).

Firman Allah swt: “Demi masa! Sesungguhnya manusia berada dalam kerugian, melainkan orang-orang yang beriman dan melakukan pekerjaan yang baik, berpesan-pesan dengan kebenaran dan berpesan-pesan dengan kesabaran.” (Surah al-Asr: 1-3)

Mudah2an ada tulisanku yang memberi manfaat kepada kenkawan diluar sana.Amin...

No comments:

Post a Comment