Sunday, February 20, 2011

SAKIT

Ari ni aku dapat menghayati nikmat sihat. Sebab dari semalam aku demam. Masyallah...

Sesungguhnya,tidak Allah jadikan sesuatu dengan sia2 tetapi untuk diambil iktibar oleh orang2 yang mau berfikir.

Memang mulut aku ni celupar sikit. Aku baru mengatakan/bersembang dengan kawan bahawasanya orang yang Allah timpakan penyakit beruntung kerana dapat mendekatkan diri padaNya.

Bila sakit ni, kesimpulan aku, mungkin orang yang diuji sakit akan dekat padaNya dan tak mustahil juga bertambah lalai. Apa taknya dalam keadaan yang tidak berupaya, mengerjakan solat sangat berat. Memang terasa Pening dan terhoyong hayang. Kalau tak dikuatkan semangat memang kantoi. Alhamdulillah semasa menunaikan haji aku dan suami omputih kata in the pink of health. Rasa simpati betul dengan orang2 yang Allah timpakan penyakit. Mudah2an mereka dan aku cepat sembuh. Amin...

Rebutlah SIHAT SEBELUM SAKIT...

No comments:

Post a Comment