Friday, June 17, 2011

BANJARMASIN

Beberapa minggu lepas ada cerita tentang bot karam(kalau tak silap) di Banjarmasin, Indonesia. Cerita pasal Banjarmasin ni teringat aku masa mula2 kahwin dulu.Suami cakap Atuknya dari Banjarmasin. Aku gelak. Aku ingat dia melawak, rupa2nya memang wilayah ni wujud.Atuknya tuan guru merantau ke Arab Saudi sebelum datang ke Malaysia. Zaman dulu2 kan boleh gi mana2 tak perlu pasrport dan visa bagai...Kekira my hubby tu 3rd generation la.

Sayangnya, dia tiada contact atau sedara mara yang dikenali. Aku rasa teruja untuk menjejak susur galur diorang.

Aku sendiripun baru tahu, yang atuk nenekku datang nya dari Acheh. Itupun setelah berkahwin. My hubby tanya dengan arwah pak sedara. Dia kata atuk aku, datang dari Acheh. Gitu ceritanya...

So kalau selidik2 kita org Malaysia ni siapa sebenarnya yang pure org Mesia yek?

No comments:

Post a Comment