Wednesday, September 29, 2010

SUBSIDI TABUNG HAJI

Orang tabung haji cakap setiap jemaah haji di beri subsidi sebanyak RM 3000 seorang. Aku tak berapa faham sebenarnya.

Bila suami pergi tabung haji untuk keluarkan duit buat bayar PJH,baru lah perasan. Duit aku bertambah RM3000 tapi... tabung haji ambil balik RM 13000. Terkejut beruk aku!! Aku tanya kenapa? Susut sangat la duit aku sebab aku ingat tabung haji kenakan RM 7704 untuk jemaah pakej. Rupanya... memang prosedurnya begitu. Bila TH dah kenalpasti jemaah muasasah dan pakej, TH akan pulangkan RM 2296. Oh! cam tu ke!?!

Patutla PJH aku pesan supaya memastikan duit dalam tabung haji ada sekurang-kurangnya RM 10000.

Tahun depan khabarnya, subsidi ni nak ditarik balik. Tak tahu lah jadi ke tidak. Kalau jadi, maknanya jemaah haji 2011 kena tambah RM 3000 lagi,jadi lebih kurang belanja haji meuasasah RM 13000.

No comments:

Post a Comment