Monday, October 18, 2010

GURU QURAN

Semalam dan malam-malam sebelumnya aku mengaji bergurukan suami sendiri. Mak oii... GARANG. Banyak sangat komen. Untuk kebaikan kan,apa salahnya. Tapi bila selalu-selalu sangat, hati mula berkata-kata( cam berazam jugalah) aku akan buktikan aku boleh baca dengan baik dan lancar. Hati berdoa agar dapat jumpa guru yang sesuai.

Masyallah.Aku lupa untuk menggunakan sumber yang ada dirumah. Anak-anak! Itupun selepas quru quran anak (belajar secara talaqi) memuji bacaan anak. Subhanallah. Allah datangkan guru yang paling dekat. Tak perlu keluar rumah.

Syukur kehadratMu ya Allah kerana mengurniakan aku anak-anak yang sedemikian. Aku mohon agar lahir di kalangan zuriat keturunanku anak-anak yang hafiz.Amin.

Terimakasih tak terhingga buat Kak Chik dan Zakwan. Mudah-mudahan kalian and your other siblings will be soleh and solehah.

Mudah-mudahan kalian tidak jemu dan sabar mengajar dan membetulkan bacaan mak...

No comments:

Post a Comment