Sunday, October 24, 2010

KOMPLEKS HAJI KELANA JAYA





Sabtu semalam aku pergi menziarah bonda di Pekan,Pahang. Malamnya kerumah Chu Minah.Dia buat kenduri cukur jambul.Balik dari rumah bonda terus ke PJ hantar kak chik ke UIA then gi Shah Alam hantar kak long ke UITM. On the way ternampak papan tanda Kompleks TH, Kelana Jaya.

Suami ajak meninjau suasana. Katanya, nanti senang bila kami ke sana 3 Nov. nanti. Aku ikut aja. Sampai Kompleks TH kereta orang menghantar jemaah berbaris diluar. Ada tempat parking, tapi macam penuh aja. Agaknya hari Ahad ramai yang berpeluang menghantar.Kereta jemaah dibenarkan masuk.

Macam-macam gelagat. Ada yang lepak-lepak, ambil gambar, beli sim card. Yang bawa bekalan makanan yang banyak pun ada, cam nak gi picnic lagaknya. Aku ternampak kaunter pendaftaran penginapan.

Aku gi tanya, status jemaah yang bagaimana dapat penginapan. Terang petugas, bilik diutamakan kepada jemaah diluar Selangor. Aku saja nak tahu, samada aku yang dari Sabak Bernam ni, sungguh pun Selangor, tapi jauh juga. Alhamdulilah, jawapan positif diterima. Mengikut petugas pada hari mendaftar nanti datang awal dan cuba minta. Insyallah akan dipertimbangkan.

Melihatkan suasana sekitar konpleks TH, tak tahu lah samada nak bagi anak-anak hantar. Rasa-rasanya, cukup lah mereka menghantar di rumah saja. Mungkin semasa ketibaan pulang di KLIA anak-anak boleh datang ambil.

No comments:

Post a Comment