Tuesday, December 21, 2010

JABAL RAHMAH




Sebelum wukuf kami dibawa menziarahi Jabal Rahmah. Aku dan suami tidak larat nak memanjat bukit. Waktu kami sampai hari dah agak tengahari. Suami pesan untuk menyimpan tenaga untuk tujuan sebenar kami, iaitu menunaikan haji. Aku akur...

Disini banyak unta yang dihias. Kalau nak naik boleh, kena bayar 5 riyal, kalau tak silap aku la...

Waktu datang ke Mekah, rakan jemaah yang datang penerbangan awal pesan supaya memakai niqab (kat Malaysia panggil purdah). Insyallah tidak batuk teruk. Alhamdulillah Allah izinkan aku cuma batuk sikit-sikit aja. So for those who're going for haj next time wear niqab or mask for man. Sebenarnya pengalaman memakai niqab ni menyeronokkan. Aku rasa pelik pula bila tak pakai... Selesa dan senang bernafas. Di Madinah pun aku pakai. Bila tak pakai rasa beku hidung, susah nak bernafas sebab cuaca sejuk.

No comments:

Post a Comment