Wednesday, April 6, 2011

FITNAH AKHIR ZAMAN

Banyak betul cerita yang tak berapa sedap yang kita dengar,lately(video XXX) Perasaan tu bercampur baur, sedih ada, sakit hati ada tak tau apa nak kata. Hinanya rasa kalau demi kuasa kita rela melakukan apa saja.Berpolitik la camana pun tapi, kekalkan lah batas2 mukmin. Tak salah berbeza pendapat. Tapi balaslah hujah dengan hujah. Jangan la balas guna perkara yang dangkal dan tak masuk akal.

Walaupun dipihak mana anda berada, fikirkanlah semasak2nya. Hayati ayat dibawah ni, kalau kita mengaku sebagai seorang Islam, yang percayakan AlQuran yang diturunkan kepada Nabi s.a.w dan percaya akan hari pembalasan. Mudah2an Allah memberi kita petunjuk dan kita tergolong dikalangan orang yang Allah redhai. Tak guna kita mendapat redha manusia dan mendapat laknat Allah. Hidup di dunia tidak lama tetapi akhiratlah yang kekal abadi.

Firman Allah s.w.t dalam surah Al-Buruj, ayat 10: “Sesungguhnya orang-orang yang memfitnah (membuat keburukan) kepada lelaki beriman dan perempuan beriman, kemudian (daripada kedurjanaan itu) mereka tidak bertaubat, maka bagi mereka azab neraka, dan bagi mereka azab yang membakar.”

"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan." Alhujurat ayat 6

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

No comments:

Post a Comment