Monday, April 11, 2011

ROTI MEKAH

Tengok iklan siaran television tentang roti, keluaran Muslim.Bangga aku sebab orang Islam berjaya menyediakan makanan halal buat Muslim lain.(Tumpang bangga aja la... kekuatan sendiri belum ada lagi untuk menunaikan keperluan fardhu kifayah ni)

Aku menyeru diri sendiri untuk menyokong keluaran Muslim. Kalau kita tidak bantu siapa lagi? Fikir2kan lah.Mungkin keluaran mereka mahal/kurang sikit buat permulaan, aku pasti bila kita, menguasai ekonomi, mereka boleh menawarkan dengan harga yang kompetetif dan bermutu.(tak semua keluaran Muslim mahal/tak ada kualiti, rasanya segelintir kecil aja...)

Cerita pasal jual mahal sikit(ala mahal cuma sekupang dua) aku teringat satu program television tentang macamana nak hidup bahagia? Satu caranya ialah dengan selalu menderma. Contoh kalau kita beli kuih digerai Muslim, apa salahnya sekali sekala kita belajar berkata keep the change bila ada balance.(selalunya peniaga kecil2 ni bukannya senang mana pun...).Mudah2an kita sama2 dapat melakukan dengan ikhlas dan berlapang dada.

Cerita pasal produk Muslim, aku teringat la roti di Mekah. Tak tahu nak describe rasanya, tapi aku and hubby suka sangat rasa dan teksturnya. Kek diorang pun best. Banyak jual di kedai runcit. Kalau tak silap satu rial satu. Keknya tak berapa manis, just nice... Kalau you all berpeluang ke sana jangan lupa rasa ya.

No comments:

Post a Comment