Tuesday, April 19, 2011

LUAHAN RASA ANAK REMAJA

Terkesima membaca dalam fb anak kiriman rakannya Nik Hasni War(makcik mohon kongsi, ya nak...), sangat benar dan patut dijadikan renungan buat semua muslimah2 dan muslimin2 yang ada saudara perempuan.


Dulu saya tak suka bila tengok pompuan pakai stoking pastu pakai sandal,
tak reti berfesyen ke?
Kini saya tahu kaki itu aurat.

Dulu saya pelik perempuan pakai baju t-shirt muslimah tu,
tau lah sekolah agama tak perlu nak over sangat
kini saya sedar setiap lekuk di badan perempuan itu menarik perhatian

Dulu saya heran tengok org pakai tudung labuh
kenapa kena labuh,tutup rambut dan leher dahlah
kini saya tahu Allah suruh kita melabuhkan hijab

Dulu saya pelik kalau orang anti couple
janganlah nak kampung sangat bukan pegang2 sangat pun
kini saya tahu erti zina hati

Dulu saya pernah bercinta
saja saja , suka suka bukan nak kawin dengan dia pun
kini saya tahu hanya insan bernama suami berhak bersama saya

Dulu saya bebas menegur sapa dengan lelaki
releks lah tegur je kot nanti ckp sombong pulak
kini saya tak kisah apa persepsi org thadap saya, yang penting apa persepsi Allah trhdp saya.

Dulu adalah sesuatu yang pasti, kini dan esok kita tak tahu. mungkin kini kita insaf esok kita lupa.
Mungkin dulu kita warak esok kita tidak.
Allah maha besar berdoalah kepadaNya.

2 comments:

  1. wah,, sangat bermakna lah auntie,

    ReplyDelete
  2. Ya, yang baik jadikan teladan,yang buruk jadikan sempadan. Mudah2an hidup kita sentiasa mendapat redhaNya hingga akhir hayat.

    ReplyDelete